Kitap incelemesi: Sokak Savaşı Yılları / Tarık Ali



Kitabın eski basımının kapağı
 Eğer 60 kuşağına, Soğuk Savaş yıllarına, Vietnam Savaşı'na, Che Guevara'ya, siyah-beyaz tartışmalarına, Malcolm X'e ve bu saydıklarıma Avrupa'da insanların nasıl baktığına dair içinizde en ufak bir merak varsa, mutlaka okunması gereken bir kitap diyorum, başka bir şey demiyorum, diyemiyorum. Dilim varmıyor.  






Kitabımız Pakistan'da doğup gençlik dönemini orada yaşayan, daha sonra üniversite eğitimi için İngiltere'ye giden Tarık Ali'nin anılarının derlenmiş hali... Tarık Ali ilk başta gençlık yıllarından başlayarak, bize henüz ergenlik çağında olan Pakistan'ı anlatıyor. Daha sonra İngiltere'de üniversitede gençlerin siyasete olan eğilimi onun ilgisini çekiyor ve kendisini bir anda siyasetin içinde buluyor.

Bu süre zarfında gazetecilik mesleğini de bırakmayan yazar, Küba'dan savaş zamanında Vietnam'a, Çek Cumhuriyeti'nden Finlandiya'ya kadar bir  çok yere giderek yeni ufuklar tanıyor ve bizleri de bu ufuklarla tanıştırıyor.

Eğer biraz kendinizi kitabın akışına bırakabilirseniz (ki bu biraz zor olabilir zira biraz ağır bir kitap) yazarın Che Guevara hakkında yazdıklarını ve Vietnam'dan aktardığı bilgileri okuyunca gözleriniz dolabilir.

He yok, "aga bana hafif bir şeyler öner, fazla beynimi sulandırma" diyorsanız, lise 2 tarih kitabı diyorum size de.

Kısacası okudum ve tatmin oldum, ailecek tavsiye ederiz efendim...

Not: Kitabın tedarik edilmesi zor olabilir, dileyen bana ulaşırsa internet üzerinden satın alabilecekleri sitelere yönlendiririm.
Tarık Ali Vietnam için katıldığı bir eylemde...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Joseph Mengele: Yahudi Çocukların "Mengele Amca"sı...

Dresden: Tarihe Gömülen(!) Tarihi Şehir...

Nanking Katliamı